Serwomotory LM bez enkoderowe wstecz >

Serwomotor LM bez enkodera firmy StoberSercem tegorocznych targów SPS IPC Drives 2017 były nowe LeanMotor firmy STÖBER. "SPS IPC Drives to dla nas najważniejsze targi roku", mówi Patrick Stöber. "Prezentowanie światowej nowości w tym roku i wzbudzanie tak dużego zainteresowania jest szczególną przyjemnością. Udało nam się zainspirować odwiedzających, klientów i partnerów do naszego nowego projektu i mamy wiele interesujących dyskusji."

Dzięki LeanMotor, firma STÖBER wprowadza nowe rozwiązanie napędowe, które całkowicie rezygnuje z enkodera pozycjonującego. Przy tym samym poziomie mocy silnik jest znacznie bardziej kompaktowy i energooszczędny niż układ asynchroniczny, tańszy i bardziej wytrzymały niż serwonapęd.

Próby ze strony producentów technologii napędowej do obsługi silników bez enkoderów istnieją już od jakiegoś czasu. Jednak poprzednie podejścia mają poważną wadę: w zakresie od zera do około 100 obrotów na minutę, wirnik nie dostarcza jeszcze więcej możliwych do oszacowania sygnałów pozycji. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku STOBER LeanMotor. Oceniając anizotropię wirnika, położenie wirnika można jednoznacznie określić. Pozwala to na płynną regulację prędkości i momentu obrotowego, nawet bez enkodera, od postoju do maksymalnej prędkości z pełną kontrolą momentu obrotowego. Wahania prędkości są mniejsze niż 1% prędkości znamionowej, a dokładność pozycjonowania wynosi ± 1 °. 

LeanMotor pokazał także swoją wysoką sprawność do 96%. "Oszczędzamy wszystko w LeanMotor, ale nie pod względem wydajności i energooszczędności!", Mówi Günter Großmann, Product Manager Engines. Ponieważ silnik nie wymaga żadnych enkoderów, do podłączenia do sterownika wymagany jest tylko standardowy kabel zasilający bez dodatkowych przewodów lub ekranowania. W porównaniu ze standardowym silnikiem asynchronicznym z enkoderem inkrementalnym, LeanMotor może być kontrolowany bardziej dynamicznie i wydajnie dzięki znacznie zmniejszonej masie koła zamachowego. Konstruktorzy mogą projektować mniejsze napędy, zmniejszać rozmiar samej maszyny a tym samym oszczędzać miejsce instalacji. Wśród wszechstronnych serwomotorów LeanMotor stanowi około 30% tańszą alternatywę i jest o wiele bardziej odporny, ponieważ ani enkoder, ani wentylator nie są zainstalowane. Dlatego nadaje się między innymi do zadań automatyzacji, które są narażone na wysokie drgania i wibracje.
Silnik asynchroniczny jest dla ciebie za duży i niewystarczająco wydajny? A może szukasz niedrogiej i solidnej alternatywy dla serwomotoru? Zgodnie z zasadą "Bridge the Gap" firma STÖBER wprowadziła nową klasę silników: spójne, pozbawione enkoderów, szczupłe silniki są tak wytrzymałe i wytrzymałe, jak napędy asynchroniczne, a także tak precyzyjne i kompaktowe, jak serwomotory. Silniki są używane na przykład do zadań automatyzacji w trudnych warunkach produkcyjnych.

Zgodnie zasadą "Bridge the Gap" STÖBER wprowadził na rynek nową klasę silników serwo:

  • Efektywność do 96%, a więc większa niż IE4
  • Większa zdolność przyspieszania niż silniki asynchroniczne
  • Znacznie lżejsze i bardziej kompaktowe niż silniki asynchroniczne o porównywalnej wydajności
  • Solidny dzięki eliminacji enkodera
  • Kontrola prędkości i momentu przy niskich prędkościach i przestoju
  • Tylko standardowy kabel zasilający bez dodatkowych przewodów lub ekranowania
  • Obrotowe złącze z szybkim zwolnieniem
  • Hamulec sprężynowy (opcja)
Twój most do większej efektywności
Z wydajnością do 96 procent, silnik STOBER Lean przekracza poziom sprawności IE4. Silniki asynchroniczne osiągają podobną sprawność, zwykle tylko dzięki zastosowaniu materiałów o wyższej lub wyższej jakości, takich jak miedź. W rezultacie silniki te są znacznie większe i cięższe. Odporne na przyszłość silniki Lean umożliwiają projektantom projektowanie mniejszych napędów, zmniejszenie rozmiaru samego urządzenia i oszczędność miejsca. Użytkownicy oszczędzają energię i koszty komponentów. Ze względu na znacznie zmniejszoną masę koła zamachowego, chudszy silnik może być również kontrolowany bardziej dynamicznie i wydajniej w porównaniu z silnikiem asynchronicznym z enkoderem inkrementalny.
 
Reguły STOBERA: Lean w systemie
Dzięki silnikowi STÖBER Lean można bezstopniowo regulować prędkość i moment obrotowy od postoju do maksymalnej prędkości przy pełnej kontroli momentu obrotowego. Pomimo wydawania enkodera w silniku, odchylenie prędkości jest mniejsze niż 1%, dokładność pozycjonowania wynosi ± 1 °. Funkcja określania pozycji i prędkości działa w połączeniu ze sterownikami napędu STÖBER SC6 i SI6. Ponieważ kontrolery są bardzo kompaktowe, użytkownicy oszczędzają na kosztach pozyskiwania, uruchamiania i konserwacji, a jednocześnie są bardziej elastyczni w projektowaniu.
  • SI6 o zakresie mocy od 0,75 do 25,9 kW
  • SC6 o zakresie mocy od 0,75 do 11 kW
Motoreduktory serwo bez enkoderoweMniej znaczy więcej: standardowe kable zasilające!
Określanie położenia silnika bez enkodera odbywa się poprzez połączenia zasilania. Umożliwia to użycie standardowego kabla zasilającego STÖBER bez dodatkowych przewodów lub ekranu. To znacznie zmniejsza wysiłek instalacyjny.

Mocna i tańsza alternatywa
Wśród wszechstronnych serwomotorów silnik Lean stanowi tańszą alternatywę o około 30%, a ponadto jest znacznie bardziej wytrzymały, ponieważ w silniku nie zainstalowano żadnej elektroniki. Dlatego też "chudy" silnik nadaje się do zadań automatyzacji, które są narażone na wysokie drgania i wibracje.

"Chudy" silnik jest dostępny w połączeniu z wieloma przekładniami firmy STOBER.
Opcjonalnie można uzyskać silniki z mocnym hamulcem sprężynowym, który zapewnia wysoką skuteczność hamowania w całym okresie eksploatacji.
 
Ochrona uzwojenia
W synchronicznych serwomotorach STÖBER termistory PTC montowane są standardowo w celu zabezpieczenia termicznego uzwojenia. W rezultacie silnik może zostać wyłączony za pomocą odpowiednich urządzeń, gdy zostanie przekroczona maksymalna dopuszczalna temperatura uzwojenia.

Najnowsze aktualności

archiwum >
Schowek (0)